mitove-za-zdravoslovnoto-hraneneВъв време, в което информацията е навсякъде около нас, все по-трудно става да подберем най-полезната и вярна за нас. Особено за здравословния начин на живот и здравословното хранене можем да прочетем хиляди статии и пак да не знаем какво да прави. Първо и най-важно правило е да се вслушаме в себе си и в собствения организъм. Никой не е казал, че здравословното хранене трябва да бъде мъчение и нещо, което се постига с много усилия и финанси. Като цяло тези заблуди обикалят в пространството, породени от няколко мита, свързани със здравословния начин на живот. Постарахме се да „разбием“ някои от най-разпространените от тях, за да ви докажем, че това да се храним здравословно може да бъде лесно, вкусно и без излишни терзания.

Черното хлебче

polezen-li-e-cherniya-hlyab

Важно е да обърнете внимание на съдържанието на хляба, а не какъв цвят е той. Ще си кажете – “ Ето цената е почти една и съща на белия и черни хляб, ще взема черен по-здравословен е“ . Да, ама не. Много производители примамват потребителите с подлъгваща информация. Обявяват ,че хляба съдържа например лимец, а всъщност съдържанието му в хляба е изключително малко. Друго в , което може да бъдете подведени е самият цвят. Просто леко оцветен бял хляб и хоп става „здравословен“. Както се казва четете внимателно етикета. По него избирайте най-подходящия и здравословен хляб.

Ах, тези „лоши“ въглехидрати

Нашият организъм се нуждае от всички хранителни вещества, за да функционира правилно и да се чувстваме добре. Друг е въпросът ,че самите въглехидрите се делят на две големи групи – прости и сложни. Целта тук  е не да се ограничи напълно приема на въглехидрати ,а да се приемат главно сложни такива. Те изграждат мускулният гликоген, горивото за вашите интензивни фитнес тренировки. Вземете например картофите, пълнозърнестия хляб, кафявия ориз, овесът. Тези естествени въглехидрати са изградени от дълга верига захари и се разграждат много бавно. Такива въглехидрати осигуряват постоянно добро ниво на кръвна захар, което отстранява чувството на умора и спомага отделно за отделянето на инсулин – един от най-важните хормони в човешкото тяло.

Чай за отслабване

chaj-za-otslabvane

Да, чай от каквото и да е е полезен и помага да отстраняване на токсините от тялото , но нека признаем и пред себе си – ако ядем всеки ден пържени и вредни храни и пием чай, мислите ли ,че водите здравословен начин на живот ? Не, не е така.  При здравословно и балансирано хранене, чая може да ви помогне много, но той не е панацея за всичко .

Калориите

От много източници на информация се създава  мнение ,че калориите са нещо страшно и  за да отслабне трябва да намалим драстично приемът им. Не е така. Ако искате да отслабнете и да се чувствате добре, първо трябва да се опитате да установите от колко калории се нуждае вашето тяло. Броят им зависи от годините, височината ви , теглото ви в момента, активността ви през деня и други фактори. Голямо значение имат също така и от кои храни набавяте калориите. Съгласете се ,че едно шоколадово изкушение може да има същите калории колкото един банан, но бананът наред с калориите и енергията ще ви донесе и редица други полезни вещества.Какви по-точно може да погледнете тук .

Да не се яде след 18:00 ч

vecherya

Дааа, още един мит. В последно време този мит се разби и то съвсем основателно. Редица експерти твърдят ,че не е хубаво да се яде от 1 до 2 часа преди лягане. Ако ядете последно в 18 часа и си легнете например в 00:00, следващото ви ядене е чак сутринта така поставяте организмът ви пред предизвикателство , а именно дълго време няма да приемате храна. Когато за дълго време не приемате храна това ще доведе до забавяне на метаболизма и по-бавното разграждане на хранителните вещества, а може и да се получи и натрупване на мазнини, защото вашето тяло има функцията да се „запасява“.

Очаквайте продължение…..