//Защо жените отслабват по-бавно?

Защо жените отслабват по-бавно?

Хранителен режим, тренировки, хранителни добавки, увеличено количество вода, а резултатите, които желаем, се бавят.
От другата страна са повечето мъже, които само с няколко тренировки и леко ограничаване, постигат желаното тяло. Защо?

Според едно от последните проучвания във Великобритания, отново се доказва, че мъжете отслабват много по-бързо от жените и успяват да запазят резултатите не само в краткосрочен план, но и в дългосрочен.

Може би и вие сами сте се убедили, че когато попитате един мъж как ще свали натрупаните излишни килограми, най-честият отговор е – „Лесна работа! За една-две седмици съм готов“

Ето и основните причини за тази несправедливост.

Мъжете имат повече мускули


Основна причини за по-бързото отслабване при мъжете е, че те притежават по-голямо количество мускули.
Те от своя страна имат нужда от повече енергия и за това един мъж изгаря от 5% до 10% повече калории.

Хормоните


Още една съществена разлика между мъжете и жените са хормоните.

При мъжете количеството на хормона тестостерон е далеч по-голямо.
Той има много важни функции като производството на протеин. Също така спомага за по-бързото натрупване на мускулна маса. А както разбрахте от причина номер 1 – мускулите изгарят повече калории и следователно загубата на килограми става по-бързо.

При жените обаче имаме наличието на хормона естроген.
Този хормон е много важен за женското тяло, тъй като отговаря за овулацията, либидото и като цяло за подготвяне на женското тяло за износване на плода. Благодарение на него повечето жени има по-заоблени бедра и ханш.
Заради този хормон жените са склонни да трупат повече мазнини в долната част на тялото за разлика от мъжете.

Хранителни предпочитания


Има една съществена разлика при храненето при мъжете и жените. Повече мъже буха предпочели да хапнат обилно и то домашно приготвена храна, а при жените превес взимат сладките неща.
Макар и в по-малки количества сладките изкушения са по-калорични.

Една от главните причини жените да предпочитат сладките неща е емоционалното хранене. Когато слабият пол е подложен на стрес и нерви, то той посяга към сладките неща. Това си има и едно просто обяснение. По-голямото количество захар в храната спомага за отделянето на хормона серотонин. Той отговаря за чувството на щастие, успокоение и намалява напрежението.

За това в напрегнати ситуации и такива, които подлагат дамите на стрес , жените прибягват към сладките неща.

Фокусът


Тази причина не важи за всички, но се среща често. При повечето двойки, жената поема отговорността за чистотата на дома, грижата за детето, приготвянето на храната и други домашни задължения. Постепенно нейният фокус се измества от нея към цялото семейство. Така тя е по-склонна да пропусне тренировка (например за да свърши нещо по-важно за дома).

Господата от друга страна са по-склонни да се фокусират върху себе си. Така те остават концентрирани върху хранителния и тренировъчния режим и го спазват стриктно.

На мъжете повече им личи


Когато става въпрос за загуба на килограми, то при мъжете разликата между преди и сега е някак по-забележима. Това се дължи на факта, че те губят по-равномерно килограми.

Тялото на жената е по-различно и както казахме има склонност за натрупване на мазнини в бедрата, ханша и дупето. Точно и към тези области най-често жените насочват своето внимание при отслабването си. Но това рядко се случва, тъй като не може да накараме тялото си да отслабва само там, където ние желаем.

Освен природните разлики между жените и мъжете по отношението на отслабването има и няколко чести грешки, които дамите допускат в желанието си да се разделят с излишните килограми.

Ето и най-честите грешки,които може да допуснем

  • драстично ограничаване на приеманата храна
  • няма вълшебно хапче за отслабване. Решението е – съобразен хранителен режим и правилни тренировки
  • както разбрахте, при жените отслабването е малко по-бавен процес. Точно за това не трябва да бързате. Резултатите ще дойдат бавно, но ще може да ги запазите в по-дългосрочен план
  • четете съдържанието на храните
  • пийте достатъчно вода
  • тренировките с тежести за също толкова важни като кардиото
  • консумирайте повече протеин
  • измервайте резултатите си с метър,а не с кантар. Натрупаните мускули тежат повече, отколкото мазнините. За това може кантара да ви показва същите килограми или дори повече, но да изглеждате по-добре и да сте свалили няколко сантиметра от обиколката на талията си или ханша.
  • 2018-08-17T14:32:32+00:00

    Leave A Comment