борба срещу депресиятаНа кратко за депресията:

Това  е заболяване, което включва не само ума или мозъка, но и цялото тяло, отразявайки се на начина, по който човек яде, спи, чувства се по отношение на себе си и мисли за нещата. Все повече хора страдат от депресия. Ежедневния стрес и напрежения, проблеми с близки и приятели могат да са само една малка част от причините за депресия у един човек.

 

Най-често признаците са:

Постоянно чувство на тъга, безпокойство или празнота; загуба на интерес към дейности, които някога са били интересни или приятни, включително към секса; необичайна умора, ниско ниво на енергия, усещане за намаляване на темпото; загуба на апетит (със загуба на тегло) или преяждане (с наддаване на тегло); нарушения на съня и безсъние, ранно сутрешно събуждане или прекомерен сън; загуба на емоционално изразяване (плосък афект); чувство на безнадеждност, песимизъм, вина, безполезност или безпомощност; социално отдръпване; затруднени концентрация, памет или вземане на решения; необичайно безпокойство или раздразнителност;постоянни физически проблеми като главоболие, храносмилателни разстройства или хронична болка, които не се повлияват от лечението;

Young man sitting looking upset

Но всичко това може да премине, стига човек да има необходимата воля и желание да си помогне сам. Има различни начини, с които леко по леко човек може да се върне към нормалния си начин на живот и възприятие на света. Много важна част е и храненето.

Ето някой от храните, които ще помогнат срещу лошото настроение:

  • повече магнезий
  • намаляване или пълно спиране на алкохола
  • тиквени семки
  • ядки и семена
  • киноа
  • прясно мляко
  • зелен чай
  • риба

храни против депресия

  • банани
  • богати на атиоксиданти зеленчуци
  • какао
  • млечни продукти
  • шоколад
  • жълт кантарион

Ако се храним с тях, нивото на серотонин в организма ни ще се покачи, а с него и настроението ни. Лошата храна може да доведе до дефицит на много вещества,които за жизненоважни за нашият организъм. Например липсата на на витамин B3,  води до различни проблеми – увеличаване на теглото, диария, дерматит, преяждане, депресия и ниски нива на концентрация.

кои храни помагат срещу депресията

Избягвайте:

  • Рафинирана захар
  • Трансмазнини
  • Алкохолът
  • Кофеин
  • Генно модифицирани храни
  • Изкуствени подсладители
  • Антибиотици

Още няколко съвета, с които ще изгоните лошото настроение:

  • ангажиране на ума- заемете се с нещо, което ще ви ангажира и чисто и просто няма да имате време да се отдавате на мрачни мисли
  • слушане на музика- любимите ви песни ще ви донесат положителни вибрации и добро настроение
  • масаж – защо не да се отдадете на малко релакс. Силата на допира е много силна, а масажът със сигурност ще ви се отрази много добре
  • не всичко е черно- старайте се какво и да се случва, да не се вгледате само от лошата страна на нещата – спрете негативното самовнушение !!
  • всичко се променя- това, че скоро ви са се случили не толкова приятни неща, не означава, че целият живот ще ви бъде такъв. Времето минава и нещата се променят.
  • развлечение – един от най- добрите начини да спрете да мислите за лошите неща. Прочетете книга, играйте с домашния любимец, разходете се навън и др.

как да се справим с лошото настроение

  • достатъчно сън
  • упражнения- физическите упражнения ще ви помогнат много- фитнес или каране на колело, вие избирате :)
  • приятели- да, истинските приятели не са само за веселбите и смеха, те са до нас и в трудните моменти. Може да ви е трудно от началото да споделите, но когато изкажете всичко, което ви тежи, наистина ще се почувствате по-добре
  • повече светлина – по-малкото  светлина не влияе само на растенията, но и на хората. Липсата може да доведе до тревожност, липса на сън, раздразнителност. За това се възползвайте от всеки един слънчев ден.