супер плодовеВ последно хоарата все повече се обръщат към природата и естествените лекарства ако имат здравословен проблем. По телевизията, в различни сайтове , радио говорят за така наречените суперхрани. Но какво всъщност представляват те. Като цяло няма точна дефиницията на това популярно название за някой храни.

Но те обикновено се описват като храни, които съдържат много висока концентрация на витамини, минерали и антиоксиданти.

Суперхраните заслужават да бъдат включени в менюто ви. Дори да не вярвате, че суперхраните предпазват от определени болести, трудно може да оспорите факта, че те помагат на здравето, на диетата ви и на красотата ви.

Преди време също сме повдигали въпроса за суперхрани като кейл , семената от чия и спирулината , но сега е време да обърнем внимание и на суперплодовете. Като цяло е изключително полезно да се консумират каквито и да са плодове, но класацията за здравословни и полезни за целия организъм са :

  • Годжи Бери – в състава на годжи бери влизат доста витамини от група В, витамин А, антиоксиданти, полизахариди, аминокиселини, магнезий, мед, фосфор, йод, калий, калций, цинк, селен и никакъв холестерол. В 100 г плод се съдържат 82 калории. Това древно растение помага за запазване на младия вид на кожата, действа превантивно срещу сърдечносъдови, чернодробни и бъбречни проблеми, укрепва имунната система, подобрява метаболизма и зрението, намалява целулита, пречиства организма от токсини и е подходяща храна при астма, диабет, язва, високо кръвно налягане, редица алергии, умора, безсъние, отпадналост, шум в ушите и др.
  • Нар – в една чаша сок от него се съдържа около 40% от необходимата за организма дневна доза витамин С, който помага за предотвратяване на сърдечносъдовите заболявания. Също така съдържа – калций, магнезий, фосфор, желязо, натрий, а по количеството на калий многократно превъзхожда други плодови сокове. Благодарение на този богат минерален състав, той стимулира кръвообращението, намаля холестерола и регулира водно-солевия обмен.

суперплод нар

  • Киви – В състава му влизат  витамин В1, витамин А, ензимът актиния или актинидин (който помага за смилане на месото), минерални соли на калия, фосфор, калции, хлор, сяра, магнезий, натрий, желязо, протеин. Препоръчва се при изтощение и слабост, след прекарани тежки инфекциозни заболявания, при физическо и умствено претоварване, при проблеми с храносмилането и лениви черва.
  • Асай бери – това е растение, което съдържа висок процент фибри, витамин А и С, желязо, калций, флавоноиди, както и различни киселини (аспартанова, глутаминова и олеинова). Освен това той е и богат източник на протеини, омега-6 и -9 мастни киселини, които са известни със своята превантивна роля за правилното функциониране на сърдечно-съдовата система. За този плод може да се напише и изговори доста, за това очаквайте повече информация тук .

asaj beri

  • Червен грейпфрут – богат е на витамин C , B9,бпровитамин А, съдържа калий и магнезий, добър източник е на пектинови фибри (ако се яде с белите ципи) и  ликопен – важен антиоксидант.
  • Черна Боровинка – тя има  изразено антибактериално и противоанемично действие. В нея се съдържа оптималното съотношение на витамини от групата В, на танини, на магнезий, желязо и мед. Само със съдържанието на една чаша боровинки (около 150 грама) можем да си набавим 14.4 mg витамин С, който подпомага образуването на колаген и спомага за поддържането на здрави венци и капиляри. Едновременно с това стимулира усвояването на желязо и подсилва имунната система. В същата тази доза ще има и близо 29 mcg витамин К – важен за чернодробната функция и за усвояването на калция в тялото ни. Нещо повече, дори само с една шепа боровинки можем да си осигурим дневната доза фибри.

черна боровинка