здравословна хранаВсеки организъм е различен и се нуждае от различно количество калории. В началото на лятото сме и ни се иска да бъдем по-добре изглеждащи на плажа, но някакси винаги се събужда този апетит за сладко или за мъничко вредна храна. От време на време да се консумира такъв вид храна не е фатално, но ако тя присъства всеки ден в менюто ви, не само ще се сдобиете с излишни килограми, а ще навредите на здравето си. Както храната , така и начина й на приготвяне оказват влияние. Опитахме се да подберем някой здравословни заместители на популярни вредни храни, с които едновременно ще задоволите глада си и ще се погрижите за здравето си.

  • Ах този сладолед. В горещите месеци е нормално е да ни се иска да консумираме така сладкия и разхлаждаш сладолед. Но защо да приемаме нещо , което има голямо количество захар, различни оцветители и още други безброй вещества, които не са особено полезни. Вместо сладоледа може да замразите плодове или да ги сложите в блендера с кубчета лед. Може да замразите плодовете и с нискомаслено кисело мляко. Така ще получи един изключително сладък, вкусен и полезен десерт, идеален за топлите дни.

плодове с кисело мляко

  • Лято, море, хубави вечери. На вечеря е хубаво да се консумират по-леки храни, но сякаш сме свикнали рибката да бъде придружена с картофена салата. Не че тя е толкова вредна, но може да заменим въглехидратите, които съставна част от картофите със салата от зеле и моркови или краставици и домати.

салата от зеле

  • Да заменим обикновеният висококалоричен картофен чипс с такъв от…. кейл. Да малко странно може да ви прозвучи, но може да опитате да нарежете листата от кейл, намажете с кокосова мазнин, поръчсите с малко сол и да запечете за около 30 минути. Така ще имате нещо за хапване, което не е калорична бомба и няма да навреди на фигурата ви .

чипс от кейл

  • Заменете традиционният бял ориз с киноа. Белият ориз съдържа прости въглехидрати, които не съдържат особено богати хранителни вещества, от друга страна киноата съдържа протеин и притежава свойството да поема течности, подобно на ориза. Също така едно от главните предимства на киноата е , че съдържа всички девет основни аминокиселини.
  • Дюнер. За любителите на тази храна ще кажем ,че колкото и да е вкусен дюнерът , съдържа голямо количество олио и следователно калории. Здравословен заместител може да намерите в лицето на пълнозърнестото хлебче или такова от лимец, съчетано с пуешко месо и зеленчуци. Този сандвич е вкусен, здравословен и лек, което го превръща идеален за лятото.

сандвич с пуешко

  • Сладките  газирани напитки, натуралните сокове с голямо количество захар могат да бъдат заменени с далеч по-здравословни и нискокалорични напитки. Към обикновената вода може да добавите парченца плод от любимия плод и разбира се кубче лед за разхлаждане. Също подходящ заместител на соковете, пълни с подсладители, оцветители и други вредни неща са фрешовете и смутитата. С тях едновременно може да утолите жаждата си , а в зависимост и от плодовете или ядките , които добавите към тях, могат да бъдат и питателни.

смути

  • Тиквички вместо традиционната паста. Вземете тиквички и с помощта на белачка ги нарежете на ленти и ги пригответе както обикновените спагети или макарони.
  • И като златно правило може да се отбележи, че при приготвянето на храната трябва да се стараете да приемате колкото може повече пресни и необработени храни. Ако се налага термична обработка , то нека да е печене, а не пържене, защото колкото и да е полезна една храна , особено при пърженето, тя изгубва почти изцяло своите здравословни съставки.