kak-da-potisnem-gladaВсички знаем, че враг номер едно на хубавата фигура и нормалните килограми е прекалено големият апетит. При някои хора той е постоянен, при други може да се проявява периодично. Желанието да погълнем повече храна, отколкото ни е необходима, ни води до качване на излишни килограми, следователно и влошаване на нашето здраве. Разбира се на пазара съществуват много продукти, като най-различни хапчета, добавки, които са предназначени за намаляване на апетита. Но защо трябва да товарим допълнително нашият организъм, като природата ни е дала храни, с които по здравословен начин да потиснем засиления си апетит.

Ябълки

Ех, тези ябълки. Здравословни, вкусни, може да ги намерите през всички сезони на годината. Освен това са страхотно средство „да излъжеш“ глада. От една страна, те са богати на фибри като пектин – субстанция, която ни дава усещането за засищане, а от друга – този плод изисква по-бавно и по-обстойно дъвчене, което потиска усещането за глад.

Вода, вода и пак вода

Неведнъж сме говорили за ползата от водата. Тя съдържат 0 калории, а същевременно заема място в стомаха. С една или две чаши вода преди хранене, апетитът ви ще спадне и няма да прекалите с основното ястие. Публикувано във факти.бг: Не само, че понякога тялото бърка глада с жажда, но когато сте дехидратирани, апетитът ви се събужда повече и сте склонни да ядете двойно. Така, че повечето вода е задължителна за добрия режим на хранене. Може да прочетете тук

вода за потискане на апетита

Яйца

Яйцата са изключително полезни, разбира се приемът им да е умерен. Може би най-подходящи са на закуска, защото хем са здравословни, хем бързо стават. Проучванията показват, че яденето на едно или две яйца на закуска засищат толкова, колкото и един геврек при равно количество калории.

Ядки

Ядки имате изключително засищащо действие и в същото време за изключително здравословни. Те са богати на много полезни вещества за целият организъм. Хубаво е да се консумират сурови. Чудите се какво да изберете ? Най – подходящи са суровите бадеми, орехи, лешници.

yadki-za-potiskane-na-apetita

Сладки картофи

Сладките картофи са не само пълни с витамин А и С. Те съдържат освен това определен тип сила, която се грижи за това да се чувстваме по-дълго време сити.

Зелен чай

Тази напитка, не само ще ви помогне да потиснете апетита, а ще ви помогне да засилите и обмяната на вещества във вашият организъм. Зеленият чай съдържа натурални антиоксиданти, наречени полифеноли, оказващи благоприятно влияние върху нивата на глюкозата и инсулиновата чувствителност. Консумацията му увеличава отделянето на хормона холецистокинин, изпращайки сигнал към мозъка за ситост

Канела

Канелата е изключителна подправка, която ще ви помогне да усетите ситост с по-малко храна.  Въпреки че няма пряк ефект върху ускоряването на метаболизма или върху горенето на калориите, главната полза идва от свойството и да регулира кръвната захар. Канела може да се добавя към ориз, кисело мляко, топли напитки, супи, плодове, меса и други. Друга подправка, която също ще ви помогне срещу борбата с апетита е джинджифила. Него може да го консумирате като добавка към сутрешното ви смути или подправка към любимото ястие.

kanela-za-potiskane-na-glada

/h2>Кафе

Разбира се тук говорим за умерена консумация на кафе и като цяло на кофеин. Чисто кафе или с  малко захар в него ще ви помогне за потискане на апетита в краткосрочен план, ще ви даде добро настроение и енергия.

Ябълков оцет

Ами да ябълките помагат, значи и ябълковият оцет ще ни е от полза. Той подпомага процеса на храносмилане и осигурява много витамини и минерали. Можете да го консумирате разреден в малко вода.

Черен шоколад

Най-после нещо сладичко. Обърнете внимание, че става въпрос за черен шоколад, не обикновен млечен. Има голяма разлика. Може да си закупите един шоколад и известно време преди основно ядене си хапнете едно или две парченца шоколад. Ще видите, че количеството на след това приетата храна ще бъде по-малко.

cheren-shokolad-za-potiskane-na-apetita

Авокадо

Предимството на авокадото е, че съдържа полезни мазнини, които се усвояват по-бавно от организма. Също така е отличен източник на разтворими фибри, които формират гъст гел при наличието на течност. Този процес забавя усвояването и прочиства червата, като така се оказва и влияние върху понижаването на холестерола

 

Разбира се, това не е пълният списък на храните, които ще ви помогнат в борбата срещу намаляване на апетита. Може да изберете продукти като : тофу, круши, ленено семе, бобови  растения,  обезмаслена извара, лют червен пипер (като цяло ако обичате и можете да ядете люто – давайте), сьомга и др. Но въпросът не е само в храната, старайте се да се движите повече и да спортувате поне по няколко дни в седмицата. Не забравяйте за хидратацията, която е изключително важна за вас.

млада жена шевция


Един съвет – с My Bottle винаги ще имате в близост вода, кафе, зелен чай, енергийна напитка, смути, детокс вода. Всички те ще ви помогнат веднага, когато почувствате вълчи глад, да се заситите и то с минимално количество калории. 😉