//Как да спреш да преяждаш – 7 ценни съвета!

Как да спреш да преяждаш – 7 ценни съвета!

Най-после е приключил работния ден и нямате търпение да се приберете у дома или да отидете на приятен ресторант.
Да хапнете любимата храна и да видите семейството.

Но много голям процент от хората в днешно време имат склонност да преяждат точно с вечерята.
Причините са много – от това , че не сте яли почти цял ден, до това , че сме научени всичко, което е в чинията да бъде изядено (иначе нямаше да пораснем толкова)

Преяждането за много хора е нещо нормално и единствената негативна последица, която може да доведе то за тях, е да усетят тежест в корема. Но нали минава! На следващия ден отново са готови да повторят.

Но преяждането има редица други негативни последици върху нашия организъм.

Вредите от редовното преяждане


Редовното тъпчене и преяждане с храна може да доведе до:

  • повишаване на теглото и затлъстяване
  • склонност към по-висок холестерол и кръвна захар
  • кожни проблеми (поради по-голямото количество мазнини)
  • лош дъх
  • риск от увреждане на храносмилателната система
  • За щастие има няколко ценни съвета, които ще ви помогнат да се избавите от този вреден навик.
    Трябва да бъдете търпеливи и постоянни в тяхното следване.
    Споменахме, че преяждането е навик и понякога отнема повече време да го премахне, отколкото си мислим.

    Ето и 7-те съвета

    Седни спокойно


    Трябва да забравите вече за храненето на дивана, около масата „на крак“, в колата или в леглото. Отделете време да се насладатите на една приятна вечеря.
    Седнете спокойно на масата и не ставайте докато вечеряте.

    Не се разсейвате


    Може би един най-лошите навици на съвременния човек е ,че все по-често сяда да се храни с телефон в ръка. Сложете телефона на без звук поне докато трае вечерята. Изключете телевизора и лаптопа.

    Ако имате вече семейство, му обърнете внимание и споделете как е минал деня. Така няма да се стигне до преяждане, а и ще постигнете една качествена комуникация.

    Оставайте приборите си на всяка хапка


    Това е доста хитър трик. Ако си поставите за цел да оставяте на масата приборите при всяка хапка, няма да усетите как постепенно ще изградите навика да се храните по-малко.
    Също така ще имате време да си вземете необходимото количество кислород и може да усетите ситост още преди да сте стигнали и половината от порцията си.

    Често не си даваме почивка между хапките и се тъпчем. Така не може да усетим наистина кога сме се заситили и следва преяждането.

    Отделете минимум 20 минути


    Горе-долу това е подходящото време, което ще ви отнеме бавната и качествена вечеря. По-добре да отделим 20 минути от времето си, за да се насладим напълно на храната, отколкото 5 минути, в които буквално „поглъщаме“ всичко около нас и не се замисляме.

    Повече фибри


    Добре е да избирате храни, които са богати на фибри. Най-вече те са подходящ избор за закуска и обяд. Те ни поддържат по-дълго време сити и възможността да преядем на вечеря е много по-малка.

    Спрете, когато сте вече 80% сити


    Важно е да спрете да ядете преди да почуствате тежест в корема и да усетите пълна ситост.
    На вашият мозък му отнема около 15-20 минути, за да даде сигнал, че вече сте сити.

    Точно за това се спрете преди да настъпи този момент.
    Друга важна част при консумацията на храна е дъвченето на всяка хапка от 20 до 30 пъти.

    Пийте вода


    Добре е да приемате вода преди всяко хранене. Така стомахът ви ще побере по-малко храна и ще се почуствате сити по-бързо.
    Добре е да пиете вода и след хранене, но трябва да изчакате 30 минути.

    Ако не сте в домашна обстановка, е добре да имате винаги под ръка бутилка с вода. Ето и нашите предложения.

    Преяждането не е сериозен проблем, стига да не се превръща навик. Ако вече го имате, то горните 7 важни съвета ще са ви от полза.

    2018-09-13T14:20:14+00:00

    Leave A Comment