kak-da-se-spravim-s-velulita-zavinagiНормално е всеки човек да се стреми да бъде най-добрата версия на себе си. Искаме хубави крака, плоско коремче, стегнато дупе. И някак целулитът не се вписва в иначе „идеалната“ картинка. Борбата с него и е трудна и времето да се премахне не е много кратко, но това не означава ,че не е възможно и неизпълнимо.

Повечето хора мисля, че целулитът е дерматологичен проблем, но според последни проучвания той може да се причисли към проблемите, свързани със съединителната тъкан.

Проучванията показват, че близо 85% от жените в зряла възраст са в някаква степен засегнати от „портокаловата кожа“. Е така погледнато наистина е сериозен проблем, който зася много хора.

Основни причини за целулита

  • наследствената предразположеност
  • възрастта
  • нездравословното хранене

причини за целулита

  • наднорменото тегло
  • честите колебания в телесната маса
  • заседналият начин на живот
  • вредните навици
  • твърде тесните дрехи
  • дисбаланс на хормоните в организма
  • замърсената околна среда
  • регулярно повтарящите се стресови ситуации

Както виждате една от първите и главни причини е наследствената предразположеност. Но другата голяма част от причините, е свързана със самият начин на живот. Което включва храни, която да бъде балансирана, редовно физическо раздвижване, както и подходящ избор на материи и размери на дрехите. Може ви последното ще ви прозвучи доста странно, но е така. Прекалено тесните дрехи, могат да доведат до проблем с кръвообращението и следователно до поява на целулит.

Да погледнем на проблема  малко „по-научно“ ако може да се каже така :)

Причината, която е основна зап оявата на целулита може да :намерим“ в най-дълбокия подкожно-мастен слой, а именно хиподермата. Тя е изградена предимно от липоцити (мастни клетки), изпълнени с мастни капки и съединителна тъкан под формата на влакна, събрани в снопчета, които придават еластичност и здравина на кожата.

При протичане на процеса затлъстяване мастните клетки се уголемяват и след това се съединяват в мастни капки.

как да се справим с целулита

Научно доказано е ,че женското тяло е така устроено, че позволява по-голямо натрупване на мастна тъкан, отколкото при представителите на силния пол.

Разбира се има още редица причини, като въздействието на свободните радикали и съпътстващите ги процеси, настъпващи смущения в ензимните системи, ендокринни нарушения, локален недостиг на кислород, но всичко това звучи сложно и до някъде неразбираемо. Въпросът и целта на тази статия е да попречим на всички тези:странни процеси“ в нашето тяло, които ни докарват този досаден целулит. Как да го постихнем ?

Здравословно хранене/начин на живот

При едно балансирано хранене трябва да приемате необходимите за вас полезни ранителни вещества. Разбира се от време на време може да си позволявате „прегрешения“, но като цяло се старайте да избягвате захари, наситени мазнини, кофеин, рафинирани и преработени храни, алкохол, хляб и тютюневи изделия. Също така намалете солта. А повече за вредите, които нанася бялата захар може да видите тук .

Много е важно да консумирате достатъчно вода. Детоксикация на тялото може да постигнете и чрез обикновена вода и лимон, джинджифил, мента или друга ваша любима добавка. Може да видите и примерни детокс рецепти в нашата БЕЗПЛАТНА книга ––> вземи книгата

Масаж

Ами да, масажът не е само ако сте се схванали или след тежък ден. Той може да ви помогне изключително много в борбата срещу целулита. Той помага на кръвообращението, а в комбинация с кокосово масло, това може би ще се окаже най-приятната „битка“ срещу целулита.

масаж срещу целулит

Вана с морска сол

Хмм, явно е имало и по приятно занимание срещу целулита. Казват, че морската сол имала голямо положително влияние върху тялото. И така. Няма да ви учим как да си взимате вана. Просто сложете малко морска сол, заобиколете се с приятни аромати, които също така имат полза в борбата срещу целулита и се отпуснете. Все пак стресът през целия ден трябва да изчезне 😉

Спортувайте

Тялото ви има нужда от движение, независимо от това дали имате излишни килограми или сте в здравословните граници. Независимо от това дали сте тренирали някога нещо. Просто отделете поне 30 минути на ден с любимо физическо занимание като танци, йога, гимнастика, зумба, фитнес и още много други.

упражнение за целулит

Кафето идва на помощ

Тук се връщаме на процедурата с масажа, но като използваме утайката на кафето. Какво по -хубаво от това, всяка сутрин си пиете кафето и вместо да хвърляте утайката я събирате в подходящ съд. Когато вече сте събрали известно количество утайка, добавете към нея мед и зехтин и двете по около 1 ч.л. или в зависимост от количеството на утайката. Вземете сместа и масажирайте проблемните зони. Един съвет. Преди тази процедура е хубаво да сте взели топла вана или душ.

Успех в борбата срещу целулита :*