Разбира се, че не на всеки му се налага да прекарва работното си време зад бюро , но днес ще отделим време и внимание на точно тези трудещи се хора, които прекарват по 8 или повече часа седнали.  В това число се включват всички офис асистенти, програмисти, шофьори на по-дълги разстояния ,маникюристи  и много, много други, които прекарват часове наред седнали. Това никак не е добре, тъй като липсата на движение може да доведе до увеличаване на уврежданията на здравето, а също така и голямо психическо натоварване. Освен, че липсва голямо движение, неправилната стойка при седене също оказва голямо негативно влияние и често хората, които упражняват тези професии усещат болки в раменете, врата или кръста.

Ето защо е изключително важно да се движите и разтягате при всяка една удобна възможност.  Подбрахме няколко страхотни упражнения, ск оито може да се раздвижвате по време на работа.

Започваме с няколко по -просто движения, които не изискват специална подготовка и всеки желаещ може да ги изпълни. След това ще покажем и малко по-натоварващи упражнения, с които може да  изгорите допълнително калории и така по-бързо да се отървете от излишните килограми.

Това са някои от движенията, които ни препоръчва да правим Ст.н.с. Бистра Ценова (секция „Трудова медицина“ в центъра по опазване на общественото здраве )

1. Упражнение за шията

Начин на изпълнение :

  • Поставете ръцете свободно върху бедрата.
  •  Завъртете главата надясно и повдигнете брадичката – вдишайте.
  • Наведете главата напред пред Вас – издишайте.
  •  Завъртете главата наляво и повдигнете брадичката – вдишайте.

упражнения в офиса

2. Упражнение за раменния пояс

Начин на изпълнение : 

  • Оставете ръцете до висят свободно и поставете дланите върху бедрата.
  •  Издайте раменете напред.
  • Повдигнете раменете и ги изтеглете назад – вдишайте.
  • Отпуснете раменете надолу – издишайте.

упражнения на работното място

3. Упражнение за раменния пояс и гръдните прешлени

Начин на изпълнение : 

  • Отпуснете ръцете свободно надолу отстрани на бедрата
  •  Отпуснете раменете напред. При това завъртете палците навътре – издишайте.
  • Опънете раменете назад и при това завъртете палците навън – вдишайте.
  • Отпуснете раменете напред. При това завъртете палците навътре – издишайте.

отслабване на работното място

4. Упражнение за кръста

Начин на изпълнение : 

  • Седите изправени на стола си.
  •  Скръстете ръцете си зад гърба, както е показано на фигурата.
  •  Притеснете ръцете към облегалката с тяло чрез напрягане на коремните и седалищни мускули – вдишайте.
  • Отпуснете мускулите и премахнете натиска – издишайте.

отслабване в офиса

5. Упражнение за ръце, китки и пръсти

Начин на изпълнение :

  • Изпънете ръцете напред.
  •  Разтворете широко пръстите на ръцете.
  • Свийте ръцете в юмрук
  • Разтворете широко пръстите на ръцете.
  • По време на това движение повдигайте ръцете една след друга като ги редувате.

раздвижване в офиса

Ст.н.с. Бистра Ценова, която е авторка на тези 5 чудесни упражнения за офиса , препоръчва те да се правят по 5 пъти дневно :)

 

Ние продължаваме с упражненията, които може да изпълнявате на работното място, но ще ви отнемат малко повече енергия.

Използвайте бюрото : 

тренировка в офиса

Рисувайте с крака и ръце 

Интересни, забавни и полезни упражнения, които се изпълняват много лесно. Може да привлечете някой и друг поглед на колегите към вас, но не се знае , може да „заразите“ с ентусиазъм и други :)

лесни упражнения в офиса

Първо „нарисувайте“ квадрат с едната ръка, след това кръг с другата. После и с двете едновременно. След това идва ред и на краката. Тези упражнения за подходящи и за подобряване на вашата кондиция.

Упражнения със стол

Нека включим и столът в нашата тренировка. Тези упражнения може да ги правите и вкъщи. Натоварвате долната част – крака и дупе.

упражнения със стол

източник на последните три упражнения : darebee.com

Лека кардио тренировка 

За нея също ще ви е от ползва стола. Може да я извършвате с различен интензитет. Все пак сте на работа и не би било приятно да се изпотите. За това сами прецените колко бързо може да изпълнявате тези упражнения.

кардио тренировка в офиса

Ето и още няколко съвета за това как да се чувствате по-добре в офиса и да се погрижите за здравето си през часовете, в които сте на работа.

  • ставайте от стола често. Старайте се поне на всеки 30 минути да ставате и да правите някое леко упражнение или разстягане
  • не забравяйте , че хидратацията с MyBottle.bg и здравословната храна са от огромно значение
  • седете на стола изправени. Не стойте отпуснати
  • разходете се до бюрото на колегата. Ако ви се наложи нещо да му предадете или обсъдите не звънете по вътрешния или да пишете имейл. Станете и се разходете. Стойте на крак докато обсъждате решението на дадена работна задача
  • използвайте стълбите и забравете за асансьора. Изкачването на стълби е също много добро раздвижване за цялото тяло, а и е съвсем безплатно
  • правилно разпределете обедната си почивка. Подгответе си здравословна и вкусна храна от вкъщи и така ще ви остане време да се разходите до близкия парк или кафене.
  • ако използвате градски транспорт изберете не най-близката спирка, а например следващата. Така ще направите допълнително крачки за деня.