червени храниВсеки иска да е здрав и да се чувства добре в кожата си. За това е необходимо да се спазват  няколко правила, които на пръв поглед изглеждат лесни за изпълнение, но в ежедневието трудно ги следваме. Едно от тях е да се храним с подходящите храни, които ще снабдят нашият организъм с необходимите хранителни вещества. Ще ви представим една група от храни, които са изключително полезни и лесно може да ги намерите във всеки магазин. А общото между тях не са само полезните вещества, които съдържат , а и отличителния червен цвят. В природата червения цвят се асоциира с агресия и опасност, но в този случай може да се приеме, че самата природа ни подсказва, че трябва да обърнем внимание, точно на тези храни, може би за това им е дала този цвят, за да изпъкнат от останалите.

Тези храни съдържат много витамини, минерали, антиоксиданти и други, които предпазват нашия организъм от редица болести като рак на простатата и сърдечно съдовите заболявания. Благодарение на антоцианина и ликопена, червените храни предпазват от ранно стареене, дават ни енергия, помагат при умора, подобряване на зрението и паметта. А фенолът е антиоксидант, който помага при борба с депресията, която е все по-широко разпространена сред хората.

На кратко представихме общите черти на червените храни, но кои точно влизат в тях. Ще ви представим едни от най-разпространените от тях, които може лесно и бързо да консумирате и така да се грижите за здравето си без особени усилия.

Червени чушки

червени чушки

Червените чушки съдържат така необходимия, особено за пушачите витамин А , който може да ги предпази от белодробен емфизем. Друга ползва е високото съдържание на витамин С . Редовната консумация на червени чушки могат да бъдат отличен помощник в предотвратяване появата на рак на дебелото черво. Както знаете е по-добре профилактика, отколкото лечение, за това червените чушки могат да съдействат срещу рака на панкреаса, на простатата, на маточната шийка, на пикочния мехур, тъй като съдържат ликопен, който потиска растежа на раковите клетки.

Цвекло

цвекло

Може би не на всеки е любима храна, но цвеклото е изключително полезно от гледна точка на това , че съдържа желязо, което регенерира и активира червените кръвни телца в доставянето на кислород в тялото и помага при анемия. Също така с консумацията на цвекло, ще приемете и мед, който помага за усвояването на желязото . Цвеклото помага и при атеросклероза, кръвно налягане, запек, стомашна язва, детоксикация и други.

Домати

полезни свойства на доматите

Доматите са зеленчук, който се среща във всеки магазин и на всяка сергия, особено в летните месеци. Но това не е единственото, което превръща този червен зеленчук в толкова популярен. Той съдържа В6, С и К, бета каротин, биотин, ниацин, калий, фосфор, калций, желязо, цинк и селен. Благодарение на всички тези вещества, доматите могат да ви предпазят от множество болести. Но ще ви дадем един съвет по отношение на тяхното съхранение – не е препоръчително те да се оствят в хладилник, защото така се спира процесът на зреене, който продължава и след откъсването на домата, и могат да се загубят част от полезните му съставки.

Диня

диня

Ето че наближава сезонът на дините и те стават все по разпространени и леснодостъпни. Динята е плод, на който 92% от масата му е вода, богата е на витамин С, големи дози калий и е източник  на фибри. Интересно е ,че дори семките на този така вкусен и полезен плод , съдържат полезни вещества като белтъчини и мазнини. И при нея се среща ликопен, който може да помогне за предпазване от тумори. Също така динята е и подходяща за различни видове хранителни режими, с които искате да изгубите излишните килца.

Ягоди

ягоди

Благодарение на своите съставки, които се припокриват с по-горе изброените зеленчуци и плодове, ягодите не са само  изключително вкусен плод, а могат да ви помогнат за намаляване на нивото на лошия холестерол и триглицеридите, при лечение на кожни болести, нарушаване на очното налягане, забавят процеса на стареене и спомагат функционирането на мозъка. Ягодите се препоръчват и при бременност , защото съдържат високо количество фолиева киселина ( В9 ), която предпазва плода от заболявания. Разбира се преди консумация трябва да се установи дали съществува риск от алергична реакция.

Череши

череши

Освен , че са изключително вкусни , черешите помагат за възстановяване след спорт, за по-дълбок сън, регулира отделителната система, действат  противовъзпалително, забавят процесите на клетъчно стареене.

Червени боровинки

Червени боровинки

Смята се, че те са в помощ за предотвратяването на Хеликобактер пилори- инфекция в стомаха, която водят до язви. Те забавят и натрупването на зъбна плака. Този плод е антиоксидант, защитавайки клетките от увреждане. Червената боровинка се препоръчва и при други здравословни неразположения, вариращи от артрит до екзема и подагра.

Други полезни червени храни са : ябълките, червеното грозде, червено зеле, репички, червено месо, малини, вишни, сливи, ревен , които съдържат сходни съставки, като плодовете и зеленчуците, посочени в статията.

malini