//Искаш повече енергия? Тези 5 съвета наистина работят!

Искаш повече енергия? Тези 5 съвета наистина работят!

Ако често се чувствате като зайчето от рекламата със слаба батерия и усещате постоянна умора, то тези 5 съвета са за вас.

Много хора се събуждат бодри и започват деня енергично. Но около обяд нещо сякаш се случва и нивата на енергия спадат драстично. Това състояние продължава до вечерта. Те нямат търпение да стигнат до леглото и да си вземат необходимото количество сън.

Умората и липсата на енергия може да се дължи на редица причини. От здравословни проблеми до супер натоварено ежедневие и задачи.
Ако вашият личен лекар ви е казал, че нямате здравословен проблем, който е придружен с липса на енергия, то следващите 5 съвета могат да ви помогнат.

Лесни за изпълнение, а резултатът е голям – жизненост и сили.

1.Правилно разпределение на енергията през деня


Ако си представим, че имате батерия с енергия и тя е пълна, когато се събудите сутрин, то трябва да я използвате рационално през целия ден.
Най-често хората дават своя максимум сутрин и изхабяват своята енергия за два часа. За да сте жизнени през целия ден, то трябва да разпределите добре задачите си и най-вече да ги подредите по важност.

Вложете най-много енергия за най-важните неща. Така дори да се чувствате уморени, ще ви останат задачките, които не изискват толкова много енергия.

2.Разходка или дрямка


Кратка разходка или дрямка за около 20-30 минути през деня са отлично решение за възстановяване на силите и енергията.
Разходката е по-лесно приложима. Ако работите в офис, то обедната почивка е отлично време за малко движение. Така ще поемете свеж въздух и ще се върнете по-продуктивни към задълженията си.

Дрямката през деня е привилегия за малко хора, но също е добро решение. При нея трябва да се внимава. Ако имате проблем със съня или трудно заспивате вечер, то дрямката може да влоши това положение.
За хората, които нямат проблем със съня, тези сладки 20-30 минути ще се отразят страхотно на нивата на енергията им.

3.Внимавайте с добавките


Ако потърсите информация за увеличаване на енергията през деня, то несъмнено ще се натъкнете на съвета да се приемат повече витамини и различни добавки.
За съжаление малко от тях са придружени с доказателство, че наистина работят.

За увеличения прием на различни добавки и витамини е най-добре да се допитате до вашия лекар. На база на вашите изследвания могат да се предпишат подходящите дози.

Хората, които вече са си закупили допълнително витамини, също е добре да проверят дали са подходящи за тях. Те са полезни за човешкия организъм ,тъй като преобразуват храната в енергия, но няма научни доказателства, че се борят срещу умората.

4.Дълготрайно гориво


Нека си представим, че човешкият организъм е кола. За да се движи, той трябва да се зарежда редовно. Главното гориво за хората е храната.
За да имате повече енергия, е добре в началото на деня да приемате храна, която се разгражда по-бавно.

Тялото ви изгаря по-бързо захарите, преработените храни, белия хляб, белия ориз и другите подобни храни. За повече енергия е добре да приемате въглехидратите и протеините от пълнозърнестите храни, плодовете, зеленчуците и храните,които са богати на белтъчини.

9 страхотни рецепти за бързи и здравословни закуски може да намерите ТУК

5.Не пропускайте хранене


Не подлагайте тялото си на дълго време без прием на храна. Самите вие ще усетите, че сте отпаднали и нетрудоспособни. Освен физически, пропускането на основно хранене, може да доведе до липса на концентрация и покачване на килограми.

Бонус съвет


Бонус съвета е и най-лесен за спазване, а именно – повече ВОДА. Неслучайно един от най-важните признаци за дехидратаия е умората и изтощението.
Старайте се да приемате достатъчно количество вода през деня (за средностатистическия човек това са около 8 чаши).

Ако спортувате активно, това допълнително увеличава количеството на водата, което трябва да приемате.
За хората, които нямат този навик да пият вода, е добре да се снабдят с удобна бутилка, която да им „напомня“, че трябва да пият вода.

Тук може да вземете най-подходящата бутилка за вас.

Източник: Harvard Health Blog

2018-10-12T12:43:35+00:00

Leave A Comment