metabolizumНяма да се впускаме в дълги обяснения какво точно е метаболизма и как действа. На кратко метаболизма е така наречената обмяна на вещества. Като цяло този процес се състои от два едновременно протичащи процеса, но и в същото време противоположни . Единият е анаболизъм. Той е свързан с усвояването на хранителните вещества от организма и съответно използването им за нуждите му. Другият е катаболизъм. Този процес представлява съвкупност от реакции, които са отговорни за разпадането на вещества и тяхното извеждане от организма .

За да поддържаме здравословни килограми и да изглеждаме и чувстваме добре ,трябва да имаме съответната нормална обмяна на вещества. В следствие на забързаното ежедневие, стресът , умората и други фактори, ние живеем по-нездравословно и така малко по малко забавяме нашия метаболизъм, тоест обмяната на веществата. Друга причина може и да бъде наследствената предразположеност за по-бавна обмяна на веществата, но за всичко си има решение и с прости стъпки може да засилите вашият организъм и да се чувствате по-добре .

 

Пийте много течности

бърз метаболизъм

Течностите и най-вече водата помага за правилното функциониране на всяка една клетка в човешкият организъм и съответно за обмяната на веществата. Водата помага за изхвърлянето на вредните вещества от организма и подпомага храносмилателния процес.

 

Яжте редовно

метаболизъмВажно правило е да не се пропуска хранене. Дори да не ви се яде, трябва да приемате определено количество храна на определени часове. Например закуската е много важно хранене за целия ден, но ако не ви се яде може да хапнете малко ядки с кисело мляко или друг добър вариант е плодово смути. То ще ви засити , но няма да ви стане така да се каже тежко на стомаха. Друго важно правило при храненето , свързано с метаболизма е приемането на повече белтъци .

 

Намалете стреса

metabolizam

Стресът е един от виновниците за увеличаване на кортизола , който от своя страна, така да се каже подтиква да се складират мазнини в случай, че се появи опасна ситуация за организма. Отлично средство за справяне със стреса е йогата и различните спортни занимания.

 

Хубав сън

barz metabolizam

За да функционира правилно , вашият организъм се нуждае от качествена почивка. Сънят около 8-9 часа е общо приетата норма, който трябва да спазва средностатистическият човек. Хубаво е всеки ден да се наспиваме. Друг фактор за качествен сън е да се спи в тъмна стая, без телевизори, лаптопи или телефони. Така вашият организъм ще се зареди пълноценно за всички задължения и отговорности през целия ден и вие няма да имате нужда да го подсилвате с добавки или енергийни напитки и храни.

 

Витамини

забързване на метаболизмаВажна съставка за ускоряване на метаболизма е калция, но за по доброто му усвояване трябва да приемаме и достатъчно витамин С. Друг важен витамин е витамин Д. Той се съдържа в ядки, семена, пилешко и риба.

 

Бъдете активни

ускоряване на метаболизма

Колкото повече се движите , толкова повече ще се забърза вашият метаболизъм. Кардио тренировките са едни от най-ефективните, но не трябва и да забравяте упражненията с тежести , които също помагат за вашето общо здраве и бърза обмяна на веществата.

 

Хубава храна

храна за бърз метаболизъм

За да се чувствате добре и метаболизмът ви да работи нормално, консумирайте хубава и качествена храна. Пълнозърнести храни, плодове , зеленчуци, мляко, риба  – всички те ще ви помогнат да изглеждате добре и да бъдете в отлично здраве.