здравословна закускаВсички знаем ,че закуската е най-важна. Тя зарежда тялото ни  след съня и ни дава енергия за ежедневните задължения. Точно за това трябва внимателно да подбираме какво да закусваме. В течение на времето традиционните мазни банички, пържените филии, пържените яйца и наденички доказаха , че далеч не са подходящи за закуска. В началото на деня , човек трябва да приеме по-голямо количество белтъци, плодове и ядки, които да му дадат необходимата енергия, но не и да създадат усещането за тежина в стомаха и да породят  желанието да се върнем отново в леглото. Опитахме се да подберем някой рецепти за закуска, които нямат да ви отнемат много от времето ви , за да ги приготвите, а в същото време  са изключително полезни за вас и за цялото ви семейство.

Сандвич с пуешко

здравословен сандвич

За него ще ви е необходим пълнозърнеста филия хляб, която трябва да я намажете с масло, да сложите пуешко филе, може да добавите и малко настърган кашкавал и да запечете във фурната. Този сандвич не отнема много време, но ако закъснявате и не може да изчакате запичането на първото ни предложение може да направите студен сандвич. За него ще са ви необходими филия пълнозърнест хляб, която да гарнирате с намачкано авокадо и настърган кашкавал. С тези три съставки и минимално време , ще се сдобиете с наистина засищаща и здравословна закуска.

Сандвич с бадемово масло

бадемово масло

Всички сме гледали американски филми и в не малко се споменава за фъстъченото масло и колко вкусно е било. Така е , но бадемовото не отстъпва по нищо, просто е по-полезно. За това отново може да заложите на пълнозърнеста филия, намазана с бадемово масло, придружена с грейпфрут . Наистина много здравословна и вкусна комбинация.

Плодова салата

плодова салата

Тук вече комбинациите са много. Просто може да нарежете от всички плодове , които имате и да прибавите още нещо по ваш вкус. Пример : киселото мляко е изключително подходяща съставка за вашата плодова салата, също така може да добавите канела, която всъщност е една подправка, което може да ви помогне в загубата на излишни килограми, може да добавите различни видове ядки, за предпочитане разбира се те да бъдат сурови, също така плодовете стават още по-вкусни с мед, който придава сладост, но в същото време е много полезен, за разликата от обикновената рафинирана захар.

Плодове с извара

плодове за закуска

Може да ви прозвучи странно , но комбинацията на плодове с обезмаслена извара и 1-2 лъжици сметана правят една наистина вкусна и полезна закуска, която няма да ви отнеме от времето сутрин. Но ако се по-предвидливи може да я приготвите и от вечерта и да съхраните в хладилника.

Овесени ядки

овесени ядки

В последно време някой хора изразяват критично мнение за овесените ядки, но не могат да оспорят, че съдържат в себе си необходимите фибри и желязно, които са необходими не само за малки, но и за големи. Може да ги смесите с прясно или кисело мляко и да прибавите нарязани на дребно плодове. За предпочитане овесените ядки да бъдат накиснати предварително в млякото.

Омлет

омлет със зеленчуци

Няма да забрави и така полезните яйца. Може бързо да направите един омлет като прибавите към яйцата тофу и пресни зеленчуци. Става бързо и наистина засища. Един съвет от нас – за да спестите мазнината при приготвянето му използвайте тефлонов тиган.

Палачинки от банани

палачинки от банан

За тези малко по-различи палачинки ще ви трябват няколко банана, яйца и бучка краве масло. Бананите се намачкват и се смесват с яйцата. На нагрят тиган разтопете бучката масло и започнете да приготвяте вашите здравословни палачинки

 

Жито с плодове

варено жито

Житото трябва да го сварите от предишната вечер. На сутринта изцедете водата и може да прибавите  нарязани по избор плодове, мед . канел или ядки. Ако не желаете жито, то може да го замените с елда или киноа.

 

Смути

смути

Може да е в чаша и да се пие, но смутито е едно много добро предложение за закуска. При приготвянето му може да развихрите фантазията си и да прибавите в блендера вашите любими здравословни храни. Най-често за приготвянето му се използват плодове , зеленчуци, прясно или кисело мляко, протеин на прах, ядки, семена, мед и други. Ако все пак искате да имате ориентир в приготвянето и да се доверите на изпитани рецепти може да се сдобиете с нашата книга „14 здравословни напитки в домашни условия “ .