zdravoslovna-vecheryaЕто че вече сме си вкъщи след дългия ден – някой на училище, друг в университета ,  трети на работа. Всеки се прибира изгладнял и иска да намери бързо нещо за хапване. Най-лесно и бързо е да си поръчаме пица, да направим сандвичи или изпържим нещо. Но след време всичко това дава отражение не само на нас самите , а и на цялото ни семейство. Но как да приготвим бърза и здравословна вечеря за семейството ?  Изглежда като мисията невъзможна , но не е така. Избрахме няколко рецепти за  вкусна вечеря, които няма да ви отнемат много от времето ви, а в същото време са здравословни и вкусни.

Салата от целина

salata-ot-tselina

За вечеря трябва храната да е лека и по-ниско въглехидратна. Ето за това салата от целия е много подходяща за една здравословна вечеря. За нея ще ви бъдат необходими дръжките от една целина, 3 ябълки, 2 червени чушки, 100 грама смлени орехи, 3 супени лъжици нискомаслена сметана. Е ? Какво чакате ? Взимайте една голяма купа и нарежете всички зеленчуци  на ситно, добавете  сметаната и орехите и разбъркайте. Може да се овкусите и  с лимонов сок.

Салата с пилешки гърди

Ето рецепта, която е малко по-хранителна салата. За нея ще ви бъдат необходими пилешки гърди – 300 грама, 1 краставица, 2 твърдо сварени яйца, зехтин, оцет или лимонов сок. Ще си кажете : „Ооо, аз не мога да се нахраня само със салата, но ако я приготвите ще видите ,че чувството за глад ще изчезне и без мазните картофки или кюфтенца. Тази салата също е лесна за приготвяне. Просто краставицата и яйцата се нарязват на ситно, подправят се със смес от зехтина и оцета. Добавят се сварените пилешки гърди, нарязани на късчета. Може да се поръси със сусамови семена.

Омлет

omlet

Какво по вкусно и здравословно от едни яйчица гарнирани с зеленчуци, може малко сирене, месо или друг здравословен продукт, който ще снабди тялото ви с допълнително белтъци. При омлета е добре да се използва хубав тиган, който ще ви позволи да използвате минимално количество мазнина за приготвянето му. Как се прави омлет ли ? Е все пак може и съвсем начинаещи в кухнята да четат тази статия 😉 Взимате яйца, счупвате ги в някой по-дълбок съд (без черупки, моля :) ), преди това олиото или мазнината трябва да е добре загрята и хоп всичко в тигана. И готово бързата и здравословна вечеря е готова.

Пълнен домат с извара и яйце върху канапе от елда

Толкова вкусно звучи ,че сме сити само докато прочетем заглавието. Но все пак ето необходимите продукти за една порция  : 1 домат,  50 гр. извара,  1 малко яйце,  няколко маслини за декорация,  100 гр. елда,  2-3 печурки,  1 морков. Начинаещите, които прочетоха за омлета да не се плашат от тази рецепта :) Лесна е. Ето как се приготвя : Елдата се слага да се вари в 250 мл. вряща вода и нарязаните зеленчуци. Вари се около 20 минути до сгъстяване и накрая се добавят подправки по избор. Отрязва се горната част на домата и вътрешната част се издълбава внимателно с нож. Доматът се осолява отвътре и се пълни с изварата, като се притиска, така че да остане джобче и за яйцето.Яйцето се чуква внимателно и доматът се пече около 15 минути на 180 градуса. Доматът се сервира върху канапето от елда и се гарнира с маслините. Готово !!!

Скумрия със зеленчуци

Мммм рибка . За всички почитатели на морската храна една лесна рецепта със скумрия. Необходими продукти : разбира се скумрия и зеленчуци (ами каквито вие обичате – лук, моркови, домати и др.). Филето се осолява, поръсва се с черен пипер и върху него се слагат леко запържени зеленчуци, нарязани на ситно. Поръсва се с магданоз, навива се на руло  и се пече.

Зеленчуков огретен с пушен пуешки бут

zelenchukov-ogreten-s-pushen-pueshki-but

Продължаваме с предложенията. За тази рецепта ще са ви необходими :  яйца , сирене . пуешки бут, броколи, карфиол, черни маслини,  тиквичка, моркова, червена чушка (с една дума зеленчуци, ако не обичате някой от изброените, ами няма нужда да разваляте цялото ястие с него :) ) , подправки на вкус. Яйцата се разбиват и към тях се прибавя натрошеното сирене. Месото се нарязва на ситно и се добавя. Нарязват се и зеленчуците, добавят се подправките по избор, и цялата смес се разбърква го хомогенност.Пече се на 250 градуса за около 30 минути. Ако предпочитате по-твърда консистенция, изключете фурната на 30тата минута и оставете огретена да се охлади заедно с фурната.

Какво  стана толкова рецепти , а никоя не ви грабна окото ? Ето тогава бонус рецепти :

  • Пилешки гърди с броколи
  • Салата с риба тон, грейпфрут и авокадо
  • Кафяв ориз с пуешко
  • Пълнени зелени чушки със сирене, яйца и булгур

palneni-chushki