1Раздяла с гаджето?

Спор с родители или приятели?

Нерви , стрес?

Едни от малкото причини , поради които може да не се чувстваме добре и да се отдадем на депресия и лошо настроение. Но знаем ,че от всичко има изход. Може би дори не предполагате колко лесен става той с подходящите храни. Тук не говорим за любимия сладолед, хрупкавите картофки или ароматната пица. За момента може да се почувствате по-добре от тях, но после пак почва едно оплакване : “ Ох, как така качих тези килограми“ , „Ех, не трябваше да ям толкова много“.

Точно поради тази причина, подбрахме 5 уникални храни, които могат да ви помогнат за едно по-добро настроение и с тях няма да се снабдите с излишни килограми.

И нашите предположения, че с някои храни ще се почуствате по-добре, са подкрепени с редица изследвания в тази област. Последното такова е проведено в Испания. То е установило ,че хората , които похапват повече ядки, плодове, зеленчуци и риба по-рядко изпадат в депресия. Причина за този резултат, според специалистите е , че някои храни съдържат съставки, които пречат на мозъка да изпадне в депресивно състояние. Но нека да видим 5 от тях, които са дори по-добри и от шоколада 😉

Орехи

храни против депресия

Неслучайно формата на орехите наподобяват човешкият мозък. Те съдържат  Омега-3 аминокислеини, които са като „гориво“ за мозъка. Освен за изключително полезна храна на мозъка, орехите ни помагат за подобряване на настроението, намаляване на депресивните състояния, а също така помагат и при контролиране на агресията. Още не сме ви убедили, че орехите са полезни и ви помагат? Тогава ще кажем ,че помагат за сърцето, по-добрият имунитет, против стареене,  играе важна роля при контролирането на здравословни килограми, за здрави кости, изключително полезен за бременните , добро храносмилане и редица други здравословни свойства.  Важно е да отбележим ,че е добре орехите да се ядат с липсата. Знаете добре ,че при пресните орехи тя може да има леко горчив вкус, но тя съдържа около  90 процента от антиоксидантите, които споменахме като основно предимство и качество на орехите. Най-често се приемат на закуска, но могат да са добро междинно хранене 😉

Тъмни листни зеленчуци

hrani protiv losho nastroenie

В тази категория попадат: броколи, спанак, къдраво зеле, швейцарско цвекло и др. Но как ни помагат те за по-доброто ни настроение? Те са богати на антиоксиданти, наречени полифеноли. Полифенолите в зелените листа помагат да се предотврати загубата на серотонин (щастливия хормон) в мозъка, като по този начин се чувстваме щастливи и спокойни.  Според проучванията само ако увеличим 3 пъти порциите листни зеленчуци на седмица, ще намалим шансовете за депресия с 62%.  Наред с това, те са много полезни, защото съдържат и редица витамини като  А, C, E и K, заедно с минерали и фитохимикали.

Тиквено семе

hrani pri losho nastroenie

Тези семена за изключително полезни, но понякога са доста подценявани. Те спадат към т.нар. супер храни, а освен това са едни  и от най-евтините такива 😉 Съдържат желязо, фосфор, мед, цинк, манган, витамини А, В, C, D, K, аминокиселини, и голямо количество витамин Е.  Една от аминокиселините е триптофан, който е необходим ,за да се произвежда серотонин (щастливия хормон) в мозъка . Проучванията са установили, че хората, които ядат повече от тези храни, страдат  по-малко от депресия, враждебност и тревожност. Само една ¼ чаша  тиквени семки осигурява повече от половината от ежедневните Ви нужди на триптофан. За това е добре да се снабдяваме с тях всеки ден, за да сме в добро настроение 😉

Домати

домати

Доматите са с високо съдържание на ликопен? Какво от това? Всъщност ликопенът е  каротиноиден пигмент, който придава цвета на редица оцветени в червено плодове и зеленчуци. Той защитават мозъка  от вредните свободни радикали в околната среда. Освен това е установено, че  хората с по-високи нива на ликопен в кръвта имат по-ниски нива на депресия и по-добро емоционално състояние. За това смело залагайте на вкусния червен зеленчук 😉

Овесени ядки

овесени ядки против депресия

Неслучайно в повечето здравословни закуски основна съставка са овесени ядки. Те са страхотен източник на енергия, въглехидрати, витамини от групата В, витамин А, витамин Е и витамин D. Цялата тази комбинация помага на мозъка да функционира по-добре през целия ден и да ни попречи да се отдадем на мрачни мисли. Тъй като въглехидратите, получени от консумацията на овесени ядки, се освобождават по-бавно, е добре да ги приемаме на закуска. Също така, той по-бавен процес, пречи на честата смяна на настроенията.

А тук може да намерите още  храни против депресия + няколко изпитания начина за повишаване на настроението 😉