//15 знака, че трябва да спрете с диетите

15 знака, че трябва да спрете с диетите

Има много хора, които се опитват да отслабнат бързо. Пробват различни диети, с които мислят, че могат да загубят 10, 12 или повече килограма за няколко дни.
За съжаление не съществува вълшебно хапче за отслабване или универсална диета за всички. Пътят към здравословното отслабване и подходящите килограми е само един-балансирано здравословно хранене и физическа активност.

Някои от отслабващите нямат търпение и избират да следват различни нездравословни диети. Те не само няма да ви помогнат да отслабнете дългосрочно, а дори могат да ви навредят.

Ако в момента сте на диета или хранителен режим, разгледайте следващите 15 знака.

Трябва да спрете с вашата диета ако се „откривате“ в повечето изброени по-долу признаци.

1.Усещате глад през цялото време


Ако постоянно сте гладни, то разбира се означава, че не приемате достатъчно храна, за да се почувствате напълно сити. За вас може гладът да е задължителен елемент от една диета, но това не е така.

Една диета или добре изграден хранителен режим, са изградени индивидуално за всеки един отслабващ. Няма универсално количество храна, която всеки трябва да приеме. Важно е да се съобразите с вашето тяло и да се вслушате в това, което ви казва.

Постоянното чувство на глад носи след себе си само негативи, една от която е изграждане на лоша връзка между вас и самата храна.

Тук може да намерите допълнителни съвети за намаляването на апетита

2.Щастие=отслабване


Трябва да смените диетата си и въобще погледа ви към вашето тяло, ако постоянно се оплаквате колко сте дебели и не се харесвате. Грижата за себе е едно, манията да отслабнете е съвсем друго.

Много хора смятат, че след като загубят излишните килограми, ще са щастливи. Е! Това не се случва. Тези хора дори да изгубят желание килограми, ще продължат да се измъчват, да нямат самочувствие и да искат да отслабнат повече и повече.

Изградете правилна връзка между вашето съзнания и тялото си. Запомнете, че няма съвършени хора. Приемете се такива каквито сте и чак тогава започнете здравословната трансформация.

3.От утре започвам


Може би много хора са попадали в ситуация да приемат голямо количество от любимата храна и след това да си казват, че „от утре ставам сериозен/на“. На следващия ден вие се чувствате виновни и се подлагате на още по-големи ограничения. Така попадате в един омагьосан кръг, в който се повтарят дните с „тъпчене“ и тези с много малко количество храна.

Време е да смените хранителния си режим в този случай. При правилната диета вие няма да се чувствате наказани и желанието да посегнете към „вредните“ храни ще бъде по-малко.

4.Имате много правила за храната


Разбира се, че когато искате да отслабнете, ще трябва да спазвате определени правила. Но ако те са твърде много, това означава, че имате нездравословна връзка с храната.

Способните да окачествявате всяка една храна като добра или лоша, вместо да й се наслаждавате.

5.Склонност към преяждане


Ако вашата диета е твърде строга или продължителна, то склонността ви към преяждане ще бъде много по-голяма.
Типичен пример е преяждането в почивните дни. Цяла седмица сте следвали стриктно вашата диета и сте приемали много малко калории. Но ето , че идват почивните дни и вечерите със семейство и приятели. Тогава вие се „награждавате“ за седмицата и сте склонни да приемете много по-голямо количество храна.

Силно ограничено количество калории и преяждан – двете крайности, в които не бива да изпадате.

6.Вие сте раздразнителни и мрачни


Хората, които по-често са раздразнителни и мрачни, може би не приемат достатъчно количество храна. Тези промени в настроението се дължат на ниската кръвна захар, която е следствие от небалансираната диета.

5 храни за добро настроени, по-добри и от шоколада

7.Липса на менструален цикъл


Когато метаболизмът ви се забави, защото приемате твърде малко калории, тялото ви се опитва да се справи възможно най-рационално. То ще спре да произвежда репродуктивни хормони с цел да съхрани енергия и да работи по-ефективно. Ето на това се дължи и липсата на менструация при дамите, които са нездравословни диети.

8.Липса на глад


Противоположно на знак номер 1 – липсата на глад също може да бъде индикатор, че трябва да смените вашата диета. Може да нямате апетит вечер дори след изключително натоварен ден, през който дори не сте яли много. Това се дължи на това, че вие сте свикнали с чувството на глад и да го игнорирате.

Просто не обръщате внимание на сигналите, които тялото ви дава, че е нужно да му дадете храна.

9.Депресия


Ако по-често изпадате в депресия, то това може да бъде резултат от балансирана диета. Такава диета, чрез която не може да се снабдите с достатъчно количество въглехидрати. Те влияят за производството на хормона серотонин, който отговаря за нашите настроения.

10.Мислите диетите/упражненията за наказание


Ако приемате диетите като наказание и се страхувате от тренировките, то вие несъмнено ще сте нещастни и няма да се наслаждавате в процеса на загуба на килограми.

Много хора мислят, че ако пропуснат дори една тренировка в залата или хапнат един бонбон, ще развалят диетата си и ще качат отново излишни килограми. Това разбира се не е така.

Трябва да намерите правилни физически занимания, с които ще изразходите няколко калории повече, а и ще се забавлявате докато ги правите. Отслабването не трябва да бъде нещо мъчително и страшно. Просто сменете посоката.

11.Вие сте постоянно уморени


Храната е горивото за нашето тяло. Ако не приемаме достатъчно количество храна, ние имаме голяма липса на енергия през целия ден.

5 съвета за повече енергия

12.Не се наслаждавате на храната


Време е да смените вашата диета и хранителни навици ако вече не изпитвате удоволствие от храната. Ако се страхувате от всяка хапка, защото мислите, че веднага ще ви се „лепне“.

13.Планирате всичко спрямо диетата


Явен знак за това ,че вашата диета ви е обзела напълно е това ,че може би планирате всичко спрямо нея – ваканции, отпуската, заведението, което ще посетите с приятели и всякакви други социални ангажименти.

14.Кантарът определя вашето самочувствие


Ако един килограм надолу ви кара да се чувствате изключително щастливи, а един килограм нагоре – много зле, то вие имате проблем с вашето самочувствие и самооценка. Това участие е повлияно и от вашата диета.

Запомнете, че не килограмите са важно, а това как се чувствате и изглеждате. Използвайте метър, за да следите вашите резултати, а не кантар.

15.Писнало ти е


Ако си на диета и се стараеш да се движиш повече, но не отслабваш, то явно някъде грешиш. Най-често това се случва в хранителния режим.
Време е да промените нещата ако не действат. Може да го направите в няколко главни стъпки.

  • Променете мисленето си- започнете да обирате себе си и тялото си
  • Избягвайте следването на стереотипи, наложени от обществото за „перфектно“ тяло и красота
  • Потърсете съвет – битката срещу излишните килограми не е лесна. Добре е да се посъветвате с професионален диетолог и фитнес инструктор
  • 2018-11-02T12:34:40+00:00

    Leave A Comment