//15 храни, които перфектно заместват кафето!

15 храни, които перфектно заместват кафето!

Пропусни кафето и вземи някоя от тези 15 храни. Така няма да приемаш кофеин, но пък ще имаш енергия през целия ден.

Както всяко едно нещо и кафето има своите привърженици и противници. Ако и вие сте от хората, които не обичат да приемат голямо количество от кофеиновата напитка, то тази статия е за вас.

Ще ви представим 15 храни, които ще ви дадат допълнително енергия, с която да посрещнете натовареното ежедневие.Ето и заместителите на кафето сутрин.

Киноа


Тази суперхрана е богата на магнезий, който от своя страна помага за естественото увеличение на енергията в нашето тяло.
Тя е богата и на редица други полезни вещества – фибри, белтъчини, фолиева киселина, желязо и калций, комплексни въглехидрат.
Те несъмнено ще ви помогнат да не заспите в обедната почивка.

Чиа


Семената чиа съдържат протеини, фибри, омега-3 и др. Освен, че ще ви дадат допълнително енергия, тези малки семена ще ви помогнат в укротяването на глада и няма да посегнете към различни чипсове, солети и др. не до там полезни храни.

Тук може да намерите допълнителна информация за семената от чиа 😉

Мед


Ако обичате кафе и особено нещо сладко към него, то медът е вашето решение. Освен , че е сладък и засищащ, той има и нисък гликемичен индекс и ще ви осигури постоянна енергия през целия ден, без да увеличавате нивата на кръвната захар.

Спанак


Оказва се, че Попай не е никак глупав. Спанакът е богат на желязо, който спомага за транспортирането на кислород в кръвта.
Това от своя страна води до повишаване на енергията в организма.
Също така е отличен източник на други енергийни генератори, като влакна, магнезий и фолиева киселина.
Една спаначена салата на обяд, би била отличен заместник на следобедното кафе.

Боровинки


Пълни с фибри и антиоксиданти, боровинките са страхотен естествен източник на енергия. Те съдържат и манган, който помага за превръщането на въглехидратите и мазнините в енергия.
Боровинките има страхотно действие върху мозъчната функция и концентрацията. Ето за това, тези малки плодчета са отличен избор за закуска и заместител на сутрешното кафе.

Бадеми


Отлично средство за борба със следобедната умора. Лесно може да се пренасят и съхраняват. Освен това са доста добра алтернатива за междинно хранене.
Бадемите са богати на полезни мазнини и витамин В2.

Сьомга


Тази малко по-мазна риба се намират редица полезни вещества – рибофлавин, ниацин, витамин B6 и протеин. Всички те помагат на приетата храна да се превърне в енергия.
Сьомгата може да помогне в превенцията за някои заболявания като рак на гърдата.

Авокадо


Авокадото е доста популярно в последно време, но за това има и причина. То съдържа мазнини, протеини и въглехидрати, витамини от вида B и магнезий.
Освен, че е отличен източник на енергия, авокадото е и доста вкусно. Намира приложение в хиляди рецепти. Тоест няма да ви затрудни да го включите към вашето меню.

Боб


Традиционна българска храна, която често е подценявана. Бобът съдържа полезни мазнини и фибри и е отлично средство в борбата срещу умората.
Влакната,които той притежава, стабилизират нивата на кръвната Ви захар, докато магнезият и желязото работят за производството на енергия.

Портокали


Портокалите са богати на рибофлавин, основен компонент на производството на енергия на базата на кислород.
Освен това портокалите са страхотни за консумация под всякаква форма. Ако приемате портокалите под формата на фреш, то трябва да внимавате в количествата, защото може да се приемете твърде много захари.

Банани


Комплексните въглехидрати, фибри, калий, витамин В6 – бананите имат почти всичко, от което се нуждаете за енергичен старт да нея.

Тук може да намерите още неподозирани ползи от бананите.

Пълнозърнести храни


Тъй като пълнозърнестите храни са с високо съдържание на фибри и се абсорбират бавно от тялото, те ви дават постоянен поток от енергия.
Енергията се отделя за по-дълго време (в продължение на часове).
Също така пълнозърнестите храни са полезни и за вашето сърце.
Примерни храни: овесено брашно, пълнозърнесто зърно и кафяв ориз.

Цвекло


Подобно на спанака и други листни зеленчуци, цвеклото помага за транспортирането на кислород в тялото ви за производство на енергия.
Те са също отлични източници на фибри, фолиева киселина и витамин С, което ви дава енергия през целия ден.

Тук може да намерите една страхотна рецепта за витаминозно смути със спанак и червено цвекло.

Ще останете изненадани 😉

Яйца


Яйцата се считат за пълен протеин, което означава, че притежават всички девет основни аминокиселини. Какво означава това? Постоянна и постоянна енергия през целия ден. Също така съдържат витамини от вида B.
Да не забравяме, че са много вкусни и може да ги приготвяме в най-различни варианти и да ги включим в много рецепти.

Ако в момента не ви идва някоя рецепта с яйца, то ето и нашето предложение.

Пшеничени стръкове


Богати са на хранителни вещества, включително важни витамини, минерали, ензими, фитонутриенти и всичките незаменими аминокиселини.

Сподели с приятел, който също не е фен на кафето, а иска повече енергия.
Или друг, който просто трябва да намали дозите кофеин 😉

2018-10-07T16:58:16+00:00